قنداق کردن نوزاد

مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

قنداق کردن نوزاد

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

قنداق کردن نوزاد

قنداق کردن رسمی دیرینه است که در آن نوزاد را درون پارچه یا پتو پیچیده تا بتواند راحت تر و ایمن تر بخوابد . در بسیاریاز کشور ها قرن ها است که نوزاد تازه متولد شده را قنداق می کنند و از قنداق کردن به عنوان بهترین روش برای خواباندن کودک یاد می کنند . امروزه استفاده از قنداق در برخی کشور های اروپایی مانند انگلستان رواج بیشتری داشته است.

 

کارینو کیدز  فروشگاه اینترنتی سیسمونی و یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در این زمینه است و کیفیت تمام محصولات خود از جمله انواع قنداق های نوزاد را تضمین می کند.  همچنین کارینو کیدز  دارای مجوز و نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن و تجارت می باشد؛  شما با خیال آسوده می توانید سفارشات خود را ثبت و در سریع ترین زمان درب منزل دریافت کنید.

 

برای خرید قنداق نوزاد می توانید از طریق کارینو کیدز اقدام کنید.

قنداق کردن نوزاد تصمیمی است که باید توسط والدین نوزاد گرفته شود اما بهتر است قبل از آن که این محصول را در چک لیست خرید سیسمونی خود قرار دهید ابتدا با مزایا و معایب آن آشنا شوید .

 

مزایای قنداق کردن نوزاد

۱- قنداق کردن سبب می شود تا نوزاد احساس امنیت و آرامش کند . همچنین به دلیل محکم نگه داشته شدن و گرم بودن محیطی شبیه به رحم مادر را برای او فراهم می کند .

 

۲- قنداق کردن مانع از حرکت کردن دست ها و پاهای نوزاد می شود . این حرکات باعث از خواب پریدن مکرر نوزاد شده و مانع خوابیدن او به صورت عمیق و همراه با آرامش می شود .

 

۳- قنداق کردن سبب می شود که کودک در برابر سرما به خوبی حفظ شود .

 

۴- هنگامی که کودک درون قنداق است در آغوش گرفتن و بغل کردن آن به راحتی و با خطرات کمتری همراه است .

خطرات قنداق کردن نوزاد

 

 

✔ خطر مرگ ناگهانی نوزاد :

مرگ ناگهانی نوزاد یکی از دلایل منع قنداق کردن نوزاد به ویژه به روش سنتی است . هرگز نباید از پتو های بسیار گرم و سنگین برای گرم کردن نوزاد و یا قنداق کردن او استفاده کرد . پیچیدن نوزاد در پتو یا قرار دادن آن کنار بخاری و یا هر وسیله گرمایشی دیگر باعث بالا رفتن بیش از حد دمای بدن کودک شده و موجب تنگی نفس خواهد شد .

 

✔ آسیب دیدن مفاصل ران :

قنداق کردن به روش نادرست مانند محکم بستن پاها سبب می شود تا مفاصل ران آسیب دیده و عواقب ناخوشایندی را برای نوزاد به همراه داشته باشد .

 

✔ خطر خفگی یا غلتیدن بر روی شکم :

اگر دست و پای کودک کاملا بسته باشد و کودک در سنی باشد که قادر به غلتیدن و قرار گرفتن روی شکم باشد قنداق کردن سبب می شود تا مجرای تنفسی کودک مسدود شده و او را در معرض خطر خفگی قرار دهد. نکته قابل توجه این است که شما به درستی نمی دانید نوزادتان چه زمانی شروع به غلت زدن خواهد کرد .

 

انواع قنداق

قنداق های سنتی :

این نوع قنداق ها که به قنداق های قدیمی نوزاد نیز معروف هستند یک پارچه یا پتوی نازک بزرگ است که نوزاد روی آن قرار داده می شود . سپس به وسیله بند قنداق نوزاد را بسته و با گره زدن مانع باز شدن قنداق و حرکت کردن دست ها و پاهای کودک می شود . جنس پارچه های قنداق های سنتی معمولا نخی یا پنبه ای هستند. معمولا این پارچه های قنداقی در ست بیمارستانی نوزاد قرار دارد و یا می توانید جداگانه خریداری کنید.

 

 قنداق چسبی :

این نوع قنداق ها که به تازگی وارد بازار شده است جایگزین مناسبی برای قنداق های سنتی هستند. پارچه قنداق های چسبی از جنس نخ بوده و بنابراین دمای بدن کودک را بالا نمی برد. قنداق های چسبی به دلیل استفاده آسان بسیار پر طرفدار بوده و دارای طرح ها و رنگ های متنوع و زیبایی هستند که می توان با توجه به رنگ سیسمونی مورد علاقه خود آن ها را انتخاب و خریداری کنید .

 

قنداق چسبی نوزاد

این نوع قنداق ها به دلیل داشتن چسب بر خلاف قنداق های سنتی به دست ها و پاهای کودک آسیب نمی رساند و آن ها تحت فشار قرار نمی دهد .

 

یکی از بهترین برندهای برای خرید قنداق چسبی برند سامر می باشد که می توانید محصولاتشان را در لینک برند سامر ببینید.

 

همچنین برای خرید قنداق چسبی می توانید از طریق کارینو کیدز اقدام کنید.

قنداق فرنگی :

قنداق های فرنگی ظاهری متفاوت نسبت به قنداق های چسبی و سنتی دارند . این نوع قنداق ها معمولا با داشتن دکمه و یا زیپ در طرفین همانند یک کیسه خواب عمل کرده و تمام بدن کودک را می پوشاند . این وسیله در خارج از منزل و به خصوص در فصل های سرد بسیار پرکاربرد می باشد و کودک را کاملا گرم نگه می دارد .

 

همچنین با باز کردن زیپ ها و یا دکمه ها می توان از آن به عنوان تشک استفاده کرد. قنداق های فرنگی معمولا در دو جنس قنداق مخمل و قنداق فرنگی تترون در بازار موجود می باشد . قنداق های فرنگی نیز دارای رنگ بندی و تنوع طرح هستند و می توان با توجه به جنسیت نوزاد انواع قنداق فرنگی پسرانه و یا قنداق فرنگی دخترانه را خریداری کرد .

نکاتی که هنگام قنداق کردن کودک باید به آن توجه کرد

۱- از پارچه نازک و سبک برای قنداق کردن کودک خود استفاده کنید .

 

۲- هنگام قنداق کردن کودک از پوشاندن نواحی بالاتر از شانه ها مانند سر و گردن خودداری کنید .

 

۳- هنگامی که کودک را قنداق کردید حتما او را به پشت بخوابانید و از خواباندن او بر روی شکم یا به پهلو به شدت خودداری کنید .

 

۴- بهترین زمان برای قنداق کردن نوزاد از بدو تولد تا پایان ۲ ماهگی است زیرا پس از آن خطر غلت زدن و ایجاد خفگی در کودک وجود دارد .

 

۵- اگر تصمیم به قنداق کردن نوزاد خود دارید ، این کار را هر روز در هنگام خواباندن کودک انجام دهید تا نوزاد بتواند به قنداق شدن در هنگام خواب عادت کند .

 

۶- به گونه ای نوزاد را قنداق کنید که بتواند دست ها و پاهای خود را به میزان اندکی تکان دهد .بنابراین از محکم بستن قنداق به شدت پرهیز کنید .

 

۷- دمای بدن نوزاد خود را چک کنید و از قرار دادن نوزاد قنداق شده در محیط های گرم خود داری کنید.

 

۸- مطمن باشید که سایر افرادی که از نوزاد شما مراقبت می کنند نسبت به قنداق کردن نوزاد به صورت ایمن آگاهی لازم را دارند سپس نوزاد خود را جهت مراقبت به آن ها تنها بگذارید .

 

۹- هنگامی که نوزاد در حال تغذیه کردن است نباید او را قنداق کرد . زیرا موجب بالا رفته بدن نوزاد شده و خطر تنگی نفس و ایجاد خفگی وجود دارد .

 

به طور کلی استفاده از قنداق های چسبی و یا قنداق های فرنگی نسبت به قنداق های سنتی به دلیل داشتن ایمنی بالاتر و استفاده آسان تر ارجحیت دارد.

 

نکته پایانی

در پایان امیدواریم این راهنمای قنداق کردن نوزاد برای شما مفید بوده باشد. توجه کنید که قنداق نوزاد از جمله وسایلی است که هم در لیست خرید سیسمونی وجود دارد و همین طور در لیست لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان. و خرید آن از نظر کارینو کیدز یکی از ملزومات است و همان طور که ما در کارینو کیدز همیشه گفته ایم، خرید سیسمونی، باید با برنامه ریزی و تفکر باشد.

منبع : https://carinokids.com/%d9%82%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%82-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af/

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 28 آذر 1399 | 14:49 | نویسنده : mm |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.